זכיין? אל תפתח חומוסיה לפני שאתה קורא את זה!
החומוס הוא מאכל פופולרי מאוד בעולם ובישראל בפרט. פופולרי כל כך שיש בארץ מספר גדול של חומוסיות.
בגלידריה ההכנסה פר לקוח היא נמוכה מאוד ולעומת זאת, ההשקעה הראשונית גבוהה מאוד.
במסעדת שף נדרש ידע קולינרי והתפעול אינו פשוט ודורש ידע וניסיון רב, שיעור הרווח והפוטנציאל בחומוסיה הוא הגבוה ביותר ובפיצריה תידרשו להקים מערך שליחויות - דבר שיגרום לכם להיפרד מכמה אלפי שקלים והרבה כאבי ראש. אם אתם חולם להקים עסק בתחום המזון המאמר הזה הוא בשבילך.
חמישית מהעסקים שנפתחים בישראל כל שנה הם עסקים בענף המזון. מדובר בלמעלה מ-10 אלף עסקים שנפתחים מדי שנה אך סיכויי ההישרדות שלהם אינם גבוהים ומרקיעי שחקים.
ההצלחה בעסקי המזון והקולינריה הם מעט יותר מ 50% ,ולפיכך, חשוב מאוד לפני שמחליטים לפתוח עסק בתחום המזון, לדעת מה כרוך בפתיחתו? באילו עסקים הסיכויים גבוהים יותר? ומה נדרש מבחינת השקעה כספית ותפעולית.
הדבר הראשון שתצטרכו על מנת להיכנס לעסקי המזון הוא סכום של כמה מאות אלפי שקלים להשקעה ראשונית. כמובן, שעל מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה חשוב שתצטיידו גם ברצון עז, אהבה לתחום הקולינריה וחשוב לא פחות; היכרות עמוקה עם השוק.
פתיחת עסק מזון כמו חומוסיה, פיצריה, גלידריה או פלאפליה יכולה להיות הזדמנות נהדרת עבור יזמים להקים עסק משלהם ובמקרים רבים אף להגשים חלום. אך מכיוון
שמדובר בשוק כל כך הפכפך ומסוכן, חשוב לבחור בקפידה את העסק שרוצים לפתוח, ולפעמים במקרים ספציפיים, עדיף ללכת על כיוון של זכיינות.
השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם בהחלטה משמעותית זו, היא עד כמה אתם מעוניינים להיות משועבדים לעסק.
במילים אחרות מהי רמת הקושי הנדרשת בתפעול העסק. ככל שרמת הקושי בתפעול העסק גבוהה יותר כך צריך היזם להיות יותר דומיננטי בניהול העסק. לדוגמא, בחומוסיה צריך להתחיל להכין את ההכנות לחומוס בשש בבוקר על מנת להגיש אותו בשעות הבוקר המאוחרות - צהריים.
אך אם אתה מרגיש שלמרות כל הפחדים והחששות, פתיחת מסעדת מזון או רכישת זכיינות ממותג מוביל זהו ייעודך?
המשך לקרוא כדי לדעת את כל מה שאתה זקוק לו כדי לצאת לדרך של הצלחה.
כמה מרוויחה חומוסייה על מנת חומוס?
ישראלים אוהבים לנגב חומוס יותר מכל דבר אחר. אבל אין כמעט ישראלי שלא חושב מדוע עליו לשלם 30 שקל על מנה שחומרי הגלם שבה מסתכמים בכ-7 שקלים. כמה מנות צריך למכור ביום כדי להתחיל להרוויח? ואיך כמות הטחינה קשורה לכך?
רוב בעלי העסקים הקטנים בישראל מרגישים שבגלל עלויות חומרי הגלם הנמוכות יחסית
הלקוחות שמגיעים וקונים מרגישים שהמחירים גבוהים, אבל ברוב המקרים - הרווח נמוך ממה שמקובל לחשוב. הרווח בחומוסיות גבוה בהרבה ביחס למרבית תחומי המזון, ויכול להגיע אפילו ל-27% עד 35%.
המשחק בחומוס - הוא הטחינה.
היא חומר הגלם היקר ביותר, ושיעור השילוב שלה בחומוס משפיע רבות על מחירו.
מעוניין לפתוח חומוסיה ועדיין מתלבט אם לקחת את "הסיכון"?
סביר להניח שזכיינות , הוא הפיתרון המושלם בשבילך.
מהו זכיינות?
זכיינות הינה שיטה עסקית לפיה החברה נותנת זכות לאדם פרטי או לחברה אחרת ("זכיין") להשתמש במותג ובסימני המסחר אשר בבעלותה, במוניטין ובשיטות עסקיות מוכחות שצברה, לשם מכירת מוצרים או שירותים. כמובן, שהזכות לזכיינות ניתנת בתמורה לתשלום, ובדרך-כלל אף תמורת אחוז מן המחזור העסקאות מן הרווח.
* הקטנת הסיכון העסקי, היות והרשת והמותג צברו כבר מוניטין והוכיחו את עצמן ביחס לאיכות המוצר ושיטות המכירה.
* הזכיין לא נאלץ להתמודד לבדו עם הבעיות הנקלעות בדרכו.
* הזכיין זוכה לתמיכה מקצועית שוטפת מצד המזכה לאורך תקופת הזיכיון.
* יעילות ומהירות סנסציונית בפתיחת עסק חדש.
* רשת בהדונס מספקת מידע המסייע לזכיין ביחס למציאת מיקום מתאים לעסק, רכישת ציוד, גיוס עובדים והדרכתם.
* רשת בהדונס מאפשרים הרצה מהירה של העסק בתחילת הקמתו.
* הזכיין נהנה כבר בתחילת דרכו מתדמיתה, מהמותג ומשמה הטוב של המזכה.
* מעל 20 בעלי עסקים ששינו את חייהם ברגע שהחליטו להצטרף למשפחה.
* עלות רכישת הזיכיון עלולה להיות גבוהה מדי עבור הזכיין.
* איבוד עצמאותו של הזכיין, לעומת רשת בהדונס שמכוונים לגדול ב י ח ד !
* הזכיין נדרש לקבל אישור מהמזכה לכל שינוי שברצונו לערוך בעסק.
* ניגוד אינטרסים אפשרי בין הצדדים.
* בניית תדמית, מותג ומאגר לקוחות, עד לבניית עסק משגשג - ברשת בהדונס, אתם יכולים לדלג על שלב זה.
אז לאחר שסקרנו את ההבדלים בין מסעדות מזון שונות, יתרונות וחסרונות של כל רשת מזון הגיע הזמן לפעול!
אם אתה נושם קולינריה, אם אתה אוהב אתגרים ורוצה לעשות כסף, ועל הדרך לבנות את אימפריית החומוס שלך,
אם נמאס לך "שמנגבים" אותך, ואתה זקוק למטרה משמעותית לקום עבורה כל בוקר-
אנו מזמינים אותך להצטרף לזכיינות של בהדונס ולהתחיל לרדוף אחרי התשוקות שלך!