פתיחת חומוסיה בישראל - המדריך המלא
אז החלטת שנמאס לך מלהיות שכיר שמרוויח משכורת מינימום ומגשים את החלומות של הבוס שלו.
ועכשיו יותר מתמיד, אתה מרגיש שזהו הזמן הנכון והטוב ביותר להקמת עסק משלך.
לצאת "מאיזור הנוחות" ולהגשים את החלומות שלך!
נשמע מגניב וכיף לא? האמת, שלא תמיד...
מרבית בעלי העסקים בישראל, נאבקים ומתמודדים עם קשיים, אתגרים ולחצים אין סופיים על בסיס יומיומי, רק על מנת שהעסק שלהם ישרוד, ובמקרים נדירים, גם יצליח לגדול ולשגשג.
אנו בהחלט, לא מדברים על אותם אנשים שהקימו עסק וכבר פשטו רגל, וכמובן שהם לא חלק מהסטטיסטיקה יותר.
עצמאות, ביטחון והגדלת ההכנסה שלך,
הם רק חלק מהדברים שאתה עשוי להשיג בדרך למטרה שלך.
נכון, זה לא פשוט לפתוח עסק עצמאי בישראל, במיוחד בתחום המזון הכל כך תחרותי.
אך עם הידע והכלים הנכונים, גם אתה תוכל לפתוח את עסק חלומותיך - ולהצליח בענק!
במאמר הבא, אנו ניתן לך את כל מידע שאתה זקוק לו על מנת לפתוח חומוסיה מוצלחת.
כיום בישראל, ישנם למעלה מ-600 חומוסיות, ועל פי הערכות, ישראלים מוצאים מעל 500 מיליון שקלים בשנה רק על חומוס!
מה שמדהים, הוא שנתונים אלו עולים בקצב מסחרר מעת לעת.
כך שפוטנציאל לקוחות? לא חסר.
מה שכן חסר? הוא ידע מקצועי.
אז מה אתה צריך לדעת באמת לפני שאתה פותח חומוסיה?
לכל בעל חומוסיה יש את טעם החומוס הייחודי שלו.
יש "חומוסאים" שיחלקו על כך,
אך זה מובן מאליו שאין חומוס שהוא אחיד בטעמיו בכל החומוסיות, והתחרויות של מי טעים יותר?
לעולם לא נגמרות...
לכן, הקפד להכין את החומוס הטוב ביותר שאתה יכול לייצר.
אל תחסוך בטחינה, ובטח שלא בתשוקה.
לכל אזור מסוים בארץ, ולכל אוכלוסייה ספציפית, יש את החומוסיה המועדפת עליו.
חשוב לוודא, שהמתכון יישאר וילווה את הסניף לאורך כל השנים, ולא ישתנה מדי שבוע.
לכל בעל עסק יש את המאפיינים הייחודים שלו, לכן חשוב מאוד להכיר את החוזקות והיתרונות שלך על פני
המתחרים,
ולנצל אותם במנת החומוס - לטובתך.
ניתן למצוא חומוסיות כיום, כמעט בכל מקום!
באיזורי בילוי פופולריים, בקניונים ומרכזים מסחריים ,ויש כאלו שהקימו חומוסיות לאורך המדרחוב הנמצא בערים.
למיקום החומוסיה שלך יש השפעה רבה על כמות הלקוחות העוברים ושבים, שבתקווה שבסופו של יום יהפכו לרוכשים וללקוחות חוזרים.
אך כאשר יש לך חומוס איכותי, טעים ומקצועי, כזה שלא עושה לך כאב בטן גם לאחר שאתה אוכל אותו,
ישנם "חומוסולוגים" מושבעים שיגיעו אף מרחוק רק על מנת לטעום את החומוס האהוב והנחשק.
כמובן, שמלבד מיקום העסק, התאמת הנכס היא עניין לא פחות חשוב.
לאחר שמצאת מיקום מתאים לעסק שלך, חשוב לא פחות, לבנות את החומוסיה שלך כמו שצריך.
משלב ההקמה ועד סיום התהליך,
חשוב ביותר שהמסעדה תיבנה בצורה ראויה ונכונה.
מהפרטים הקטנים כמו גובה השקעים בקיר, אינסטלציה, קירות גבס, גודל חיבור החשמל,
ועד הפרטים הגדולים כגון, עיצוב המטבח וריהוט המסעדה, חשוב שלכל פרט יוקדש את הזמן והתשומת לב הראויה לו, על מנת למנוע סיבוכים ותקלות עתידיות.
כעצמאי עלויות הפרסום והשיווק הן עצומות.
הן יכולות לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים בחודש. הכל תלוי בגודל העסק, בתקציב ובמטרות שלו.
מלבד בניית לוגו וסלוגן מוכר, ישנם מספר פעולות שיווק שכל בעל חומוסיה (למעשה כל בעל עסק) חייב לעשות.
אם לחומוסיה שלך אין דף עסקי ברשתות החברתיות, כנראה שאתה עושה משהו לא נכון.
רשתות חברתיות ידועות כיום בתור פלטפורמות לפרסום עסקים קטנים וגדולים,
אך מטרתן העיקרית היא לבנות לאותו בעל עסק קהל ייחודי לו, ולאחר מכן, כמובן למכור לאותו קהל את המוצרים.
ברשתות החברתיות ניתן לפרסם בחינם (קידום אורגני),ובמקרים אחרים, ניתן לפרסם בתשלום (פרסום ממומן).
אמנם קידום אורגני הוא חינמי ויכול להיות גם איכותי במרבית המקרים, אך על מנת להגיע לתוצאות טובות יש להקדיש זמן רב ולאורך תקופה ארוכה.
לעומת זאת, בפרסום ממומן (בתשלום), אותו בעל העסק יוכל להתחיל לראות תוצאות מיידיות מרגע הפעלת הקמפיין.
פרסום ממומן יכול להועיל לעסקים קטנים שבתחילת דרכם, ושעדיין לא צברו לידים, קהל ולקוחות, ומעוניינים שלקוחות שגם לא עוקבים אחריהם, יכירו אותם.
זה לא בגדר המלצה. לפני שאתה נכנס להשקעות או התחייבויות גדולות כגון השכרת מקום, הזמנת ציוד, ריהוט המסעדה וכו', לעצור הכל ולהכין תכנית עסקית לחומוסיה שלך.
זאת על מנת לוודא שאתה הולך להקים עסק עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר, מאשר שאר החומוסיות החובבניות שהקימו מסעדה ללא תכנית עסקית.
תכנית עסקית לחומוסיה תכלול:
ניתוח וסקר שוק, סקירת המתחרים הגדולים בענף שלך,
ניתוח פיננסי הכולל בין היתר - מידת השקעה, מידת החזר השקעה, רווח צפוי, תזרים מזומנים צפוי ועוד...
התכנית העסקית צריכה לכלול גם ניתוח תפעולי וניתוח כוח אדם, במידה ואתה מעוניין להעסיק עובדים בעתיד הקרוב.
זה אמנם נראה מאוד לא פשוט אחרי הכל להקים חומוסיה, אך זה באמת כך!
על מנת שבעל עסק יצליח בתחום המזון הוא חייב לבצע את כל השלבים הללו ובאופן מקצועי.
אך ישנה דרך אחת ומאוד פופולרית, שסביר להניח,
תקצר לך את כל הדרך להצלחה.
הדרך הזו נקראת "זכיינות".
כל המשימות שציינו, דורשות מישהו בעל ידע וניסיון בתחום.
ברגע שבעל עסק רוכש "זיכיון" מרשת העובדת
בשיטת "זיכיון" הוא יודע שיש לו מעטפת מלאה.
איך זה מתבטא בפועל?
בדיוק כך:
ברגע שיזם/בעל עסק רוכש זיכיון מאותה הרשת, הוא לא מתחיל מאפס כמו שאר העסקים.
אלא הוא "גונב" את המוניטין והמותג שהרשת בנתה במהלך השנים, וכעת הוא חלק ממנה!
למוניטין ולשם של העסק יש משמעות ענקית.
להלן דוגמה קלאסית:
אדם שאכל בחומוס "בהדונס" בתל אביב ואהב את המנה, יחפש את המותג חומוס "בהדונס" גם כאשר הוא מטייל ברמת גן או בכלל בצפון הארץ.
בנוסף, ברגע שאתה פותח עסק חדש מאפס, אתה לא תמיד יודע איזה שם נכון,
איך לעצב את הלוגו, מה בדיוק עדיף, כדאי וצריך?
ברגע שתבחר בשיטת "הזכיינות", אתה למעשה מקבל הכל על "מגש של כסף".
רוב האנשים עבדו כל חייהם כשכירים.
אף אחד לא הועיל בטובו ללמד אותם איך להיות עצמאיים ולנהל עסק משגשג שעובד כמו שצריך.
לכן, אם גם אתה חלק מהסטטיסטיקה ואין לך שום ידע מה כרוך בלהיות עצמאי, ובפתיחת עסק עצמאי (ניהול קופה, חשבונות, סחורה, ספקים ועוד),אתה תהיה בבעיה.
פיתרון מושלם וידוע הוא כמובן "הזיכיון".
רוב הרשתות העובדות בשיטת הזיכיון, אם לא כולן,
נותנות לאותו יזם/בעל עסק את כל הידע והמידע הדרוש לו על מנת להקים עסק מצליח.
החל מליווי בעל העסק בתחילתו, ועד להגשת מנות החומוס בסיומו.
אותו בעל עסק מקבל מעטפת שלמה מצד הרשת,
דבר המגביר את ביטחון היזם ונותן לו תחושה של רוגע, בעולם כל כך לחוץ.
לא סתם חומוס "בהדונס" הגיע ללמעלה מ-20 סניפים שפרושים ברחבי הארץ.
לנו חשוב קודם כל, שהזכיין ירגיש שיש לו עזרה ותמיכה, וכמובן, שירוויח לא מעט כסף.
אז אם אתה מעוניין לחסוך את כל הכאבי ראש במציאת שם נכון לעסק,
אם אתה מרגיש שלהיות שכיר רק מרחיק אותך מייעודך,
אם אתה רוצה להיות חלק ממשפחה שלא מפסיקה לגדול בקצב מסחרר, רשת חומוס "בהדונס" תעזור לך "לנגב" את ההצלחה!
השאר פרטים מיד בדף הזיכיון שלנו
ותן למומחים ביותר לעשות בשבילך, את העבודה הקשה ביותר!